Goede voornemens?

Goede voornemens. Iets wat bijna iedereen aan het begin van het jaar verzint, maar zich er maar een paar weken aan houden. Ik ben daarom niet zo van de goede voornemens. Als ik iets wil veranderen dan wacht ik niet tot het nieuw jaar, maar begin ik er zo snel mogelijk mee. Toch heb ik dit jaar wel een lijstje gemaakt met goede voornemens. Ik gebruik een planner en in deze planner zaten een aantal losse tapbladen. Deze tapbladen gaan over nieuwe voornemens, een bucketlist, een reflectie op het afgelopen jaar, een blad om je te helpen een slechte gewoonte af te leren en een blad met wat ik wil bereiken dit jaar. Het zag er wel heel leuk en motiverend uit. Dit is de reden dat ik er toch maar even voor ben gaan zitten en een aantal dingen op een rij heb gezet. 

 

Terug kijken op het afgelopen jaar

 

Als eerste moest ik mijn dieptepunten invullen van het afgelopen jaar. Een van mijn dieptepunten was toch el dat ik het niet echt naar mijn zin had op school. Ook had ik erg slechte suikers en een enorm hoog HBA1C. Verder werd mijn oma ziek en kwam in het ziekenhuis terecht. Ook hier ben ik toen erg van geschrokken. 

 

Wat ik heb geleerd is dat ik gewoon positief moet blijven en moet genieten van elke dag. Het leven is al zo kort! Ook moet ik meer genieten van het feit dat ik beide opa's en oma's nog heb. Als ik kijk naar wat mijn diabetes betreft, heb ik geleerd om meer gebruik te maken van de hulpmiddelen en hulp die ik heb. 

 

Wat ik in 2018 wil bereiken

 

In 2018 wil ik een HBA1C van 7.0 bereiken. Hoe wil ik dit gaan doem? Door minimaal vier keer per dag te prikken en/of te scannen. Door minimaal een keer per maand een upload te sturen naar het ziekenhuis. Door gezonder te eten, meer te bewegen en door vooruit te kijken. Verder hoop ik dat mijn blog succesvoller word, mijn kaarten bedrijfje beter gaat lopen en dat ik leer hoe ik mooie foto's kan maken met mijn camera. 

 

Goede voornemens

 

Vervolgens heb ik toch een lijstje gemaakt met goede voornemens. Hier komen ze:

- Gezonder eten 

- 1 keer per week zwemmen

- Meer wandelen

- Minimaal 1 keer per maand een upload naar het ziekenhuis

- Minimaal 4 keer per dag prikken en/of scannen

- Meer tijd met vriendinnen 

- 1 blog per week schrijven

-  Sparen

- Rijbewijs halen

 

Verder heb ik nog een bucketlist gemaakt, maar die houd ik liever even voor mezelf. Ook probeer ik in 30 dagen een slechte gewoonte te stoppen. Mijn slechte gewoonte is dat ik veel snoep. Elke dag kijk ik of ik het gehaald heb om niet of minder te snoepen en dit houd ik dan bij. Ik laat jullie weten hoe het is gegaan aan het einde van de maand. 

Reactie schrijven

Commentaren: 0