Fitter worden

Fitter worden, dat is mijn doel voor de aankomemde periode. Ik merk aan alles dat ik niet gezond bezig ben. Ik heb totaal geen uithoudingsvermogen en ben het afgelopen jaar ongeveer tien kiloaangekomen. Ook heb ik alle kleding waar maatje S in stond, weg kunnen doen. 

Over mijn gewicht zit ik niet in. Ik zit verder lekker in mijn vel en ben niet onzeker. Alleen ik wil niet dat er elk jaar tien kilo bij gaat komen. Er mag dus best wat af, maar mijn doel is vooral om mij gezonder te voelen! 

Voor mijn waarden zou het ook beter zijn. Gezonder en bewuster eten zorgt al voor betere waarden. Ook beweging en vetverlies kan bijdragen aan betere waarden. Genoeg redenen  om gezonder te gaan leven toch? 

Ik vind het wel erg lastig! Ik ben nogal verslaafd aan chocolade en frietjes hihi. Ook vind ik de overgang van ongezond eten naar gezond eten lastig. Ik merk namelijk gelijk verschil met mijn waarden. Ze zakken flink waardoor ik in hypo's terecjt kom en bij hypo's moet ik weer eten. Dit motiveert dus totaal niet. 

Maar daar moet ik me nu overheen gaan zetten! Ik wil (toch wel) wat kilo's kwijt en ga voor een gezondere levensstijl! Ik hoop me zo fitter te gaan voelen en mijn HBA1C omlaag te brengen. 

Ik ontbijt nu vaak met (groene) smoothies, lunch met groenten en ei en probeer in de avond geen slechte keuzes meer te maken. Ik werk veel dus sporten vind ik lastig. Ik heb wel een fitbit aangeschaft. Ik probeer tussen de 8000 en 10000 stappen per dag te halen. Deze armband/horloge houd de stappen bij. Ook houd het mijn slaap bij. Hij houd bij Hoe lang ik slaap en hoe ik slaap. Erg fijn, want ook een goede nachtrust draagt bij aan een gezondere levensstijl! 

Ik ben benieuwd hoe andere diabeten omgaan met sporten en gezond eten? Hoe doen jullie dat? En hoe was het voor jullie in het begin? Ik hoor het graag! 

P.S 
Zondag was ik erg moe en gisteren vierden we de verjaardag van mijn vriend. Vandaar dat er vandaag pas een artikel online is gekomen. 
De fitbit
De fitbit

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Karlijn6 (dinsdag, 27 juni 2017 22:53)

    Hee! Probeer eerst je insuline naar beneden te doen. Af en toe op 12 is niet heel schadelijk en hypo's wel met jouw doel. Blijf experimenteren met hoeveelheden, dan kom je er vast!

    Hypovoer: honing, dadels, druiven. Banaan is iets langzamer maar veel kalorien.