Sporten!

Afgelopen woensdag ben ik weer voor de eerste keer wezen sporten! Ik hield mijn suiker die dag goed bij om in de avond lekker naar de sportschool te kunnen. 

Om half 6 was ik klaar met werken. Snel liep ik naar huis kookte eten en kleede me om. Toen ik mijn telefoon en sleutels wilde pakken kwam ik erachter dat ik die vergeten was op het werk .. Lekker slim! Snel weer naar het werk en door naar de sportschool. Ik scande mijn pas, liep naar de kleedkamer en zag dat ik mijn sportschoenen was vergeten .. Weer stapte ik op de scooter en haalde mijn schoenen op. Lekker begin zo dacht ik nog haha! 

Voor het sporten snel nog even mijn bloedsuiker meten. Op mijn meter zag ik 10.1 staan. Prima om mee te sporten vond ik. 

Na twee uur sporten kleede ik me weer om en ben ik richting huis gegaan. Ik at een banaan, stapte onder de douch en pakte mijn meter erbij om nog een keer naar mijn bloedsuiker te kijken. 14.1 gaf mijn meter aan .. Altijd na het sporten stijg ik .. Snap ik niks van. 

De volgende dag merkte ik meteen het effect van het sporten! Ik spoot volgens mijn normale ratio, maar had de hele dag door lage waarden. Door het sporten had ik de volgende dag dus echt minder insuline nodig! Ik ga nu zeker elke week naar de sportschool en probeer tussendoor ook wat meer de bewegen. 

Voor de diabeten onder ons, hoe regelen jullie de diabetes tijdens het sporten? Zouden jullie bij die 10 en 14 gespoten hebben? En zetten jullie standaard de ratio wat minder scherp de volgende dag? Ik ben benieuwd! 

Fijne avond! Liefs! 

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Annemiek (zondag, 21 mei 2017 22:43)

    Hoi!
    Ik bolus voor het sporten 15 kh minder, tijdens het sporten zet ik de pomp uit wanneer mijn waarde niet hoger is als 12 , wanneer dit wel het geval is, zet ik hem op -50 % direct na het sporten zet ik de pomp weer aan en bolus ik mijn gemiste basaal om door stijgen te voorkomen, werkt meestal...