Eetdagboek

De afgelopen maanden heb ik niet heel gezond gegeten. Dit was te merken aan zowel mijn gewicht als aan mijn bloedglucose waarden. Dit moest dus veranderen! Bij mijn diëtiste heb ik aangegeven dat ik graag gezonder wil gaan leven. Zij wilde mij hier graag bij helpen en maakte een eetschema voor mij. Ook kreeg ik een schema met variaties en met de betere keuzes. Na mijn vakantie in Zuid Frankrijk ben ik begonnen met het volgen van het schema. Ik vind het schema super fijn! Het is niet heel streng en ik mag ook gewoon wat lekkers, maar dan wel de gezondere keuze. In dit artikel neem ik jullie mee naar afgelopen zondag :) 


Ik begon de dag met 40 gram crusli en 250 ml magere yoghurt. Ook nam ik een appel. In totaal 51 koolhydraten. Mijn suiker was best hoog namelijk 13.1 en dus spoot ik 12,95 eenheden voor de gegeten koolhydraten en om mijn waarde te laten zakken. 
Ongeveer 2 uur later zakte mijn waarde naar de 9 en was het tijd voor een tussendoortje. Ik nam een bolletje brosse eierkoek. Hierin zitten 11 gram koolhydraten waar ik 3.15 eeheden insuline voor gaf.

Een kwartier later zakte mijn waarde al naar de 6. Dat is een mooie waarde, maar het ging wel erg snel en ik had een enorm hypo gevoel. Ik besloot dus om de pomp zachter te zetten, zodat ik minder insuline binnen kreeg. 
Toen was het tijd voor de lunch! Ik bleef trillen en mijn waarde was gezakt naar de 4.4 Ik at een koo verse groentesoep en twee volkoren crackers met magere smeerkaas. Ik at niet veel koolhydraten en tijdens het eten werd het hypo gevoel steeds erger en prikte ik eenw waarde van 3.0 .. Ik besloot dus om helemaal geen insuline in te nemen.  
Na een tijdje was mijn waarde gestegen naar de 13.5 en was het tijd voor een tussendoortje. Ik at een appel en twee rijstwafels. Ik gaf wat extra insuline voor de hoge waarde en voor het eten. 
Voor het avond eten was mijn waarde weer gezakt. Het ziet er misschien niet heel lekker uit, maar dat was het wel! Ik at kip, met rijst en witte kool met een tomaatje en uitje gebakken. 

In de avond mocht ik ook nog een klein tussendoortje, maar dat heb ik niet gedaan, aangezien we aardig laat aten. 

Naast het gezondere eten houd ik ook in de gaten dat ik voldoende drink! Ik hou het bij op een app en drink 2 liter per dag. Ik drink alleen water en thee (ik hou verder ook niet van zoette drankjes). 

Morgen ga ik weer verder en ga ik weer beginnen met sporten. Ik heb er zin in!  

Reactie schrijven

Commentaren: 0